Eerste dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esther Rooij - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esther Rooij - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Beste lezers,
Wat een reis wat een reis, ik weet niet waar ik zal beginnen..
de spanning voor vertrek? het afscheid op Schiphol? de vliegreis? hoe warm de zon hier? Laat ik maar gewoon bij het begin beginnen.

De reis was zoals verwacht erg lang, 9,5 uur in het vliegtuig zitten is niet niks, pfoe pfoe. Het is een hele zit, overigens was het vliegtuig erg groot! Heel groot! Het had zelfs 2 verdiepingen, natuurlijk de bovenste verdieping businessclass maar het idee was al erg leuk. We hadden van te voren al mooi onze stoel kunnen kiezen en natuurlijk had ik gekozen voor een plekje bij het raam. Het uitzicht zoals gewoonlijk is erg mooi! ik vraag me altijd maar af hoe een vliegtuig dat houd, ik denk dat er wel 500 mensen aan boord waren.
Maar gelukkig is de reis prima verlopen en de stewards/stewardessen hebben hard hun best gedaan om iedereen tevreden te stellen, petje af voor hen. We waren absoluut goed verzorgd qua eten en drinken, ze gaven ons zelfs een lekker ijsje! Verder had ieder voor zich een eigen tv'tje We hadden keuze uit verschillende films waaronder ook de nieuwste films zoals Soof of prinses Diana ect. Genoeg dingen om je mee te vermaken. .

Na 9,5 uur waren we geland, we waren opeens 5 uur eerder in de tijd gegaan, bizar zeg! Je komt daar buiten met je zware koffer na 1,5 uur in de rij staan voor de laatste paspoort controle en de zon schijnt gewoon! DE ZON! Het was gewoon echt gelijk al super warm. Van de koude regen naar de warme zon, WAUW dat moment is gewoon heerlijk.
We werden gelukkig opgehaald door Rutger, hij heeft goede contacten met onze schoolbegeleider. Hij zou ons naar het appartement brengen en vervolgens het eiland laten zien. Je kunt natuurlijk wel bedenken dat 4 vrouwen natuurlijk erg dikke dikke koffers bij zich hebben en ook nog is een zware handbagage. (Had ik trouwens al gezegd dat we met zijn 4e zijn? Het zijn allemaal schoolgenootjes en allemaal vrouwtjes).
We mochten achter in de laadbak gaan zitten bij de koffers. Erg fijn, lekker veel frisse lucht! Zodra we bij de appartement aangekomen waren werden we vriendelijk ontvangen door 2 jonge jongens die hier ook hun stage lopen en dit appartementencomplex mochten runnen.
De kamer is zo goed als schoon, netjes en prima voor ons (Gelukkig nog geen kakkerlakken ondekt) Vervolgens zijn we nog even het eiland gaan verkennen en een drankje gedaan. Natuurlijk kregen we een erg zware dip in de avond vanwege het tijdverschil. Maar we moesten en zouden volhouden tot laat zodat we beter in het ritme komen dus zijn we even langs de McDonalds gegaan.

De volgende dag (vandaag) hebben we eindelijk een auto gehuurd, als je die hier niet hebt kom je nergens.. Dus gelijk maar eventjes gedaan. Tevens kregen we uitleg over de verkeersregels hier. In het kort:
Rechts heeft GEEN voorrang, doorgaand verkeer heeft altijd voorrang en op een kruispunt dien je maar gewoon voorrang te nemen.. haha Oh en hier controleren ze ook niet op te hard rijden/ fitspalen staan er wel maar doen het niet, sommige stoplichten doen het niet en de verkeersborden die er staan zijn vaak al niet van toepassing. Maar mochten ze je ooit aanhouden en je hebt je rijbewijs niet bij of je riem niet om krijg je waarschijnlijk wel een boete.
Overigens is onze eerste boete al binnen op de eerste dag dat we de auto gehuurd hadden. We hebben een wielklem gekregen, we waren even op bezoek gegaan bij onze stage adressen om ons gezicht te laten zien en opeens BOEM een wielklem. Natuurlijk even een kleine paniek en gelezen wat we moesten doen. Maar omdat dit nog in één van onze eerste dagen zijn wisten we niet hoe we moesten handelen en waar we precies zaten. Gelukkig kwam er een lieve mollige antiliaan naar ons toe en vertelde dat de wielklem 5 minuten geleden erop gezet was omdat we niet betaald hadden en het blijkbaar toch een betaald parkeren plekkie was.. (OEPS!?!) hij vertelde ook dat we die er af konden laten halen als we 25 gulden betaalde aan dat bureautje. Hij wees ons de weg, links recht rechtdoor links recht en toen waren we het alweer kwijt... gelukkig was de lieve mollige antiliaan erg lief en bracht ons naar het bureautje waar we heen moest. Hij werkte bij het bedrijfje waar we de auto voor geparkeerd hadden langs hadden en hij vond dat we daar maar is een keer moesten komen uit eten. haha erg lief en misschien dat we dat ook wel nog wel gaan doen!
Er zijn natuurlijk nog veel meer dingen gebeurd en die we al gedaan hebben maar het is allemaal zo snel gegaan en dit wilde ik graag vast even delen met jullie. Nu moeten we nog steeds even bij komen van de jetlag.. het is toch we even wennen allemaal maar het gaat zeker goed komen. Heerlijk weer, leuke mensen en erg gezellig. Ik zal zo af en toe een mooi verhaaltje schrijven voor jullie zodat jullie lichtelijk op de hoogte blijven hoe het hier gaat. De volgende keer zal ik proberen om het korter te houden en in minder details..

• 18 Januari 2014 - 07:30

Talitha:

Heee Ess!
    Dat klinkt als een goed begin haha!
    Wanneer komen de foto's?
    Ben heel nieuwscgierig hoe het eruit ziet!:)
    Heeeeeeel veel plezier en wacht vol smart op je volgende berichtje!

Liefs xx Talith

• 18 Januari 2014 - 15:16

Vader John:

Ik word bijna emotioneel, her blijf hr behelpen al is het 8 gr.

• 18 Januari 2014 - 18:47

Oma Minie:

Lieve Esther,ik ben jaloers ..de ZON !! voor jouw geniet ervan.wat fijn dat ik je reisverslag kan lezen .LEUK HOOR.maar Esther jouw profiel klopt niet daar ben je 44jaar..foutje !!!!
    Liefs en xx oma minie